לוגו

אחסון אתרים – cPanel לוח בקרה לאחסון אתרי אינטרנט

CPanel logo.svg
CPanel felület Paper Lantern témával.png

cPanel הוא לוח בקרה לאחסון אתרי אינטרנט שפותח על ידי חברת cPanel, LLC. התוכנה מספקת ממשק גרפי (GUI) וכלי אוטומציה שנועדו לפשט את תהליכי אירוח האתר לבעל האתר או ל"משתמש הקצה".

לפי החברה, נכון ל-2020, 70 מיליון אתרים מנוהלים דרך הממשק.[2]

cPanel הוא חלק מחבילת תוכנה בשם cPanel & WHM המספקת יכולות למנהלים, משווקים ובעלי אתרים לשלוט בהיבטים השונים של ניהול אתרים ושרתים באמצעות דפדפן אינטרנט רגיל. בעוד ש-cPanel מוגבלת לניהול חשבון אירוח יחיד, cPanel & WHM מאפשרים ניהול השרת כולו.

בנוסף לממשק הגרפי, ל-cPanel יש גם שורת פקודה וגישה מבוססת API המאפשרת לצדדים שלישיים, ארגוני אירוח אתרים ומפתחים לבצע אוטומציה של תהליכי ניהול מערכות סטנדרטיים.

cPanel ו-WHM נועדו לתפקד כשרת ייעודי או כשרת פרטי וירטואלי. הגרסה האחרונה של cPanel ו-WHM תומכת בהתקנה ב-CentOS, ב-Red Hat Enterprise Linux (RHEL) ו-CloudLinux OS.

cPanel 11.30 היא הגרסה המרכזית האחרונה שתומכת ב-FreeBSD.

תמיכה ביישומים כוללת Apache, PHP, MySQL, PostgreSQL, Perl ו-BIND (DNS). תמיכה מבוססת דוא"ל כוללת שירותי POP3, IMAP ו-SMTP. הגישה ל-cPanel היא דרך HTTPS בפורט 2083, בעוד ש-WHM נגיש באמצעות HTTPS בפורט 2087.

לאחר ההתקנה, לא ניתן להסיר את cPanel ו-WHM בקלות. לפי אתר החברה, הדרך הטובה ביותר להסיר את cPanel & WHM היא על ידי פירמוט של השרת.[3] עם זאת, מדריכי הסרת התקנה זמינים באופן מקוון עבור מנהלי שרתים מומחים שאינם מעוניינים לפרמט את השרת שלהם. באופן דומה, יש להתקין אותו רק על מערכת הפעלה חדשה עם תצורה מוקדמת מינימלית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *